zaterdag 5 juli 2014

Deksel haken

Gepost door Kimm op 12:31
Hallo iedereen,

Ik kwam al een poosje hele leuke deksels tegen die zijn omgehaakt. Kikkers, koekiemonsters en andere dieren. Ik heb niks met de potjes die ik voorbij zag komen. Dus heb ik maar besloten dat ik zelf even een andere variant ging maken. Ivy (dochter) heeft maandag juffendag op school. Ze mag die dag de juffrouw gaan verwennen. Dus heb ik voor de juffen ook even wat gemaakt.



Inmiddels zijn beide potten gevuld met mini mars, snicker, twix, bounty etc. Ik denk dat de juffen hier lekker van zullen smikkelen.


Het omhaken van een deksel is best wel simpel.(ik heb haaknaald 3 gebruikt en phildar 3 van euroland.)

Magische ring (of als je dit niet kan dan haak je eerst 2 lossen)
6 vasten in de magische ring (of wanneer je haakt met 2 lossen, 6 vasten in de 1e losse)
2 vasten in elke vaste.
2 vaste in elke 2e vaste.
2 vasten in elke 3e vaste.
Zo ga je net zo lang door totdat de punten de bovenrand van de deksel raken. Hierna ga je in elke vaste 1 vaste haken totdat je haaksel om de deksel past. Wanneer je een dunne deksel hebt kan je deze nog met (textiel) lijm vast maken voor extra stevigheid. Ik heb zelf de potten gebruikt waar de pindakaas en chocopasta in zaten. Ideaal gewoon.
Voor het versieren van de deksel kan je eigenlijk van alles wel haken. Ik heb gezocht via google naar een patroon van een roos en een ster. De rest is uit de losse pols gekomen.
Helemaal niet moeilijk om te haken als je net begint. En ook erg leuk om te haken als je al een gevorderde haker bent.
Ticho (zoon) heeft volgende week woensdag de laatste schooldag en ook hij krijgt 2 potten mee voor de juffen. Deze moet ik nog maken maar heb nog geen inspiratie gevonden wat ik met de deksel kan gaan doen. Zodra deze klaar is zal je het resultaat zien.
Een hele fijne avond gewenst! (nederland moet weer voetballen straks) Ga jij kijken? Ik ga patronen uittekenen en waarschijnlijk vast de stof knippen voor wat nieuwe kleding voor Ivy en Céan.

Groetjes, Kimm

0 reacties:

Een reactie posten

 

Crea Milly Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea