woensdag 11 juni 2014

Borduren

Gepost door Kimm op 09:22
Haai,

Sinds een tijdje ben ik voor wat andere ontspanning aan het borduren gegaan. Echt werkelijk dit vond ik altijd zo oudbollig en saai. Zo niet mijn ding. Ooit heb ik het een keer geprobeerd en ik faalde!!! Maar dat was jaren geleden.
Een maandje of 5 geleden kwam ik bij action en vond ik een DIY pakket met een uil erop. Nou voor die paar euro wil ik dat wel proberen dacht ik. Voor energie begon ik eraan maar kwam er snel achter dat de kwaliteit van de garen echt flut zijn. Mijn buurvrouw (en beste vriendin) is illustrator en tekent dus zelf veel. Zowel met de hand als via pixelpainting. Ik gaf haar de opdracht om iets simpels te maken zodat ik dat kon borduren. Als ze het nou zou maken binnen de afmeting 10x15 dan kan het in een fotolijstje! (Wat weer een leuk idee is voor een kinderkamer, slaapkamer of gewoon op de vensterbank).
Zo gezegd zo gedaan. Binnen een paar minuten had ze een pixel tekening in elkaar en bestelde ik de garen. (ik zal straks overal even de website van neer zetten.) Na een week kon ik aan de slag. Het begon heel erg goed maar door het vele andere werk (njah hobby dan hé) lag het even stil.
Afgelopen weekend heb ik het afgemaakt en kon ik mijn buurvrouw haar eerste exemplaar geven. Inmiddels heeft ze alweer een nieuw patroon gemaakt die ik binnenkort ook ga maken. Ondertussen ben ik nog bezig met het eerste patroon maar dan in andere kleuren. Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat overal van!

Dit is het eind resultaat van het eerste patroon. In een wit lijstje gedaan. (wit lijstje van Ikea € 1,99 10x15 cm)

Met deze ben ik nu bezig. Zoals je kan zien wordt deze roze en zullen de kleuren iets anders wezen dan het eerste muisje.



Dit is haar nieuwe patroon.
Beide patronen zijn bij haar te bestellen. Hieronder volgen de websites van gebruikte materialen.

Patronen:
Klik hier voor de site van Just Jo (buurvrouw die de patronen maakt)

Garen + Naalden + Borduurstof:
Klik hier voor de site van de materialen

0 reacties:

Een reactie posten

 

Crea Milly Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea