dinsdag 17 juni 2014

Borduren van een poes.

Gepost door Kimm op 05:15
Hoi, Ik ben zo blij met dit resultaat. Ik dacht dat het heel anders ging uitvallen maar het valt reuze mee.
Tijdens het maken had ik het idee alsof de aida (borduurstof) wel heel erg ging opvallen. Maar het valt gelukkig mee. Ik ben inmiddels helemaal verzot op het maken van borduurwerkjes met de maximale grote van een fotolijstje. (10x15 of 13x18 cm). Ze zijn makkelijk en snel te maken. Hier ben je nog wel een keer mee klaar. En het staat ook erg leuk op de vensterbank! Dit lijstje staat op mijn slaapkamer. Staat super leuk! Hieronder het patroon! (Geheugensteuntje: Er zitten ongeveer 5 hokjes op een cm. Dus als je wilt weten of je patroon past in een lijstje moet je gewoon even de hokjes tellen. 10x15 = 50x75 hokjes, 13x18 = 65x90 hokjes. Probeer hier binnen te zitten. En het liefste in totaal 4 hokjes aan weerskanten leeg. Dit vanwege het lijstje. Controleer altijd even. Als je het mooier vind dat je borduurwerkje helemaal zichtbaar is moet je een kleinere patroon nemen of een groter lijstje. Maar meet voor jezelf altijd alles even uit. Veel plezier! En natuurlijk ben ik benieuwd naar jullie creaties!

0 reacties:

Een reactie posten

 

Crea Milly Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea